Wednesday, November 12, 2008

what if you wake up one day ....
and you forgot about the people that you care the most?

my prayers go to a very good friend of mine, Ted.
pagi tadi dia masuk OR untuk mebuang tumor yang dah 10 tahun berdiam dalam otak dia.
pukul 2 tadi dia message aku kat YM ... dia tanya aku tentang beberapa orang kawan kami yang dia tak ingat. aku dah gabrah ...

"lin, siapa Maria?" aku terkedu bila dia tanya aku soalan tu.
"Ted, ko jangan buat lawak ngan aku!"

"eh ... aku tak buat lawak lah ... siapa Maria?" dia tanya aku lagi.
"Maria tu girlfriend ko, tak kan ko tak ingat?" aku jawab bagai nak histeria.

"huh? apasal aku tak ingat apa apa pasal dia? aku kenal dia dulu ke ko dulu?" pertanyaan dia buat aku seriau.
"ko kenal aku dulu. eh ... ko ok kah ni?" aku tanya dia lagi.
"tah ... aku tak boleh nak ingat lah dia ni sapa ... dia dok tanya aku macam macam .... tapi aku tak tau kalau aku kenal dia ..." aku rasa nak nangis pun ada.

kejap kemudian .... Maria message aku.

"He dont remember who i am .... *cry*" dah sudah .... aku nak kata apa?

so let me ask all of you again ...

what if you wake up one day ...
and you forget about the people you care the most?

scarry huh?

No comments:

Post a Comment