Tuesday, October 11, 2005

Apa?

Just came back from Alor Setar & Penang. 8 hari aku outstation kali ni. Mengalahkan assignment aku ke Sabah.

Well ... 8 hari ... hari ini aku datang ke office dengan kepala aku yang bercelaru sebab aku tak tahu macam mana ingin aku mulakan cerita kesedihan tentang Mak Ngah Chah ... seorang nenek tua yang buta ... karektor yang menjadi assingment kemanusiaan ku pada minggu ini.

Aku tidak tahu bagaimana harus aku mulakan cerita ini. Kepala ku bingung. Aku tak tahu pun lagu apa yang ingin aku pakai untuk story ni.

Bingung ... dan sedih. Aku selalu terbayangkan wajah Mak Ngah. Aku benar benar ingin membantu dia. Kalaulah aku kaya ... aku akan ambik dia jadi nenek angkat aku ... kesian mak ngah .. ada anak ... anak pun buat tak tahu .. apalah nasib mak ngah.

Akan aku perjuangkan nasib mu mak ngah ... dengan cara ku sendiri ... aku akan perjuangkan!

No comments:

Post a Comment