Friday, September 26, 2008

Dengan lafaz Bismillah, atau haruskah aku mulai dengan Assalamualaikum?
kesendirian memaksa aku meluahkannya disini
kesendirian dalam menghadapi sebuah situasi yang terlalu menghimpit.
bukan.
bukan tentang kepercayaan dan kecintaan ku kepada Nya.
ini bukan tentang agama.
ini tentang hati.

kesendirian membuatkan aku terheret dalam situasi ini.
tersepit dengan logik dan mimpi.
akal dan hati.

kesendirian ini memaksa aku mengambil keputusan.
satu bahagia yang tak pasti
satu masa depan yang terisi.

kesendirian ini sungguh jahat
menghimpit mereka yang berada dalam transisi usia.
mengejar hati untuk teruja diri
lantas melupakan cita cita untuk masa depan sendiri.
jahat. kesendirian ini sungguh jahat.

aku membilang hari.
sejauh mana kesendirian ini akan menjadikan aku tidak sendiri lagi.
berdiri disini ada.
berdiri disana ada.
namun sekarang, sendiri.

kesendirian yang sangat menyiksakan.

2 comments:

  1. lin, jom la ikut we all raya SP, 2nd day we all dah balik KL dah. Rumah yg makngah duduk tu, tak ingat la, nanti i balik SP i tanya diorang, tapi dia happy la duduk situ... maybe raya ni diorang ambik dia dtg rumah tok... so selamat berhari raya.... maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya...
    semoga aidilfitri memberi sinar kebahagiaan buatmu

    ReplyDelete